Thursday, June 4, 2009

perkembangan terbaru sedare2 ku...

sekarang lepas da abis spm..kitaorang da xde mase sgt nk hangout together2 mcm mase sekolah dulu..masing2 de program sendiri...
myrul lepas abis spm ari tu terus apply giatmara..alhamdulillah rezeki die,die dapat kat sabak bernam..sekarang da hampir 6 bulan da die belajar kat sane..da nak abis da pon..nazeri pulak sibuk dok tolong ayah die berniage..anak mithali la katekan..linda pulak lepas abis spm die,eiza n ema gi keje kat tropica city mall(tcm)..linda keje kat butik v-mum..ema kt butik ape tah..eiza kat sox world...lebih kurang dua bulan gak la dorg kat keje kat sane lepas tu dorg tukar tempat keje..kecuali eiza..die sorg je yg keje dekat 3 bulan kt tcm..ema keje kt tempat buat lesen dekat dj..linda ngan aku keje kat parkson..aku lepas abis spm..aku fly pegi aussie..hols dgn maktok..kitaorang gi umah makngah aku..best gak la kat sane..2 bulan aku kat sane..balik sini aku menggangur jap..pastu aku teringin plak nk keje..tu yg aku gi keje kt parkson tu..tu pon faez yg tolong carikan..(nanti aku cite psl faez)..mahira pulak da sambung belajar kat help...dalam ramai2 rabee la yg plg awal sekali start keje...die keje kat dunkin donout kt mutiara damansra la..pastu tukar kt tesco pulak..n now die da balik johor..keje kt sane pulak..







PLAN TOK SAMBUNG BLAJAR



MAHIRA;
mcm yg aku da mention td..iya da sambung blajar kat HELP UNIVERSITY..die wat foundation in arts..awal giler die masuk..kitaorang masih lg dok main2..die da masuk blajar..rezeki die..kalau x silap die nak proceed wat degree in masscom..


NAZERI;
die baru je gi register kat KPTM,BANGI..die wat diploma in bussiness manangement..die mmg minat giler nak wat benda alah tu..ari rabu lepas die pegi..


MYRUL;
ha myrul ni pon insyaallah nak pegi KPTM,BANGI gak..tapi x same course dgn nazeri la..die wat pra diploma...dia amik perdagangan..lepas tu nanti insyaallah die proceed dgn diploma paper uitm...myrul gi register 26/6..


EIZA;
die ni dari sekolah lagi mmg minat giler nak jadi nurse..alhamdulillah..sekarang die tengah belajar kat MAHSA COLLEGE..amik nursing..da dekat sebulan kot...


LINDA;
mule2 die pon x tawu nak buat ape..haha..pandai..result gempaq tu yg sampai pening x taw nk buat apa..pegi sampai UCSI,CHERAS...exhibiton x yah cite la..mmg sume kitaorang pegi..tp lepas pikir punyer pikir akhirnya die decide tok pegi MSU,SHAH ALAM...tadi die pegi interview tok dapatkan biasiswa yg cover foundation die la..sebab die buat foundation pastu tros buat degree..tolong doakan die berjaye k..thx..


AKU;
alhamdulillah aku dapat tawaran tok pegi UITM ALOR GAJAH...amik course diploma in public administration....27/6 ni aku pegi..


ERMA;
menurut katenye..die nak gi sambung blajar kat PTPL,SHAH ALAM....die nak amik hospitality n tourism...tapi die masuk intake november...


RABEE;
kalau tak silap die nak gi sambung belajar kat PTPL,SHAH ALAM..tapi die nak masuk tahun depan..





ha td aku de cakap yg nak cite pasal faez kan?
faez ni sebenarnye kawan myrul..kitaorang kenal mase gi marhaban..die dulu sekolah kat smk damansara utama..die wakil sekolah dia..so myrul bawak la die join sekali..sejak dari tu kitaorang pon berkawan la..n sekarang da makin rapat..die ni pulak sekarang sambung amik form6.kat smk sultan abdul samad...




tu la cerite sedare2ku...ape2 pon aku doakan agar korg sume berjaya dalam ape jugak yg korg lakukan..jangan give up..k!blajar betol2..sekarang dah tak de main2 lg da mcm yg kite selalu buat dulu..k!
n ingt SAYA SAYANG KORANG SEMUA SAUDARE2 KU...!



sekian...

2 comments:

  1. ye..begitu lah ceritanye..mahu tahu kisah selanjutnye??nantikan sambunganya...tunggu!!

    ReplyDelete